Meningen med livet kanske inte är det finstilta! Men nedan hittar du allt du behöver veta om våra köpvillkor, och troligen mer därtill. Vi vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd hos oss, därför har vi försökt göra våra villkor både enkla och generösa. Har du frågor? Tveka inte att kontakta vår grymma kundtjänst!
Vi erbjuder flera olika fraktalternativ, och det finns alltid minst ett gratisalternativ. De alternativ som är tillgängliga för just din beställning visas i kassan. Om alla produkter i ditt köp finns i lager är normal leveranstid 1 till 3 arbetsdagar.
För ej lagerförda varor visas en uppskattad ankomstdag till vårt lager både på produktsidan och i kassan innan du slutför köpet. Leveranstiden för ej lagerförda produkter kan alltså variera. I kassan ser du tydligt estimerad leveranstid för din beställning samt vilka fraktalternativ som finns tillgängliga. Du får också ett preliminärt leveransdatum och leveranstid från vår leveranspartner. Observera att detta är en uppskattning, och det faktiska leveransdatumet kan komma att ändras.
Leveranstiden kan även påverkas av externa faktorer, såsom väder, förseningar hos transportör eller högtider, vilket vi tyvärr inte alltid kan styra över. Vi erbjuder även tilläggstjänsten expresshantering mot en avgift. Väljer du detta alternativ prioriteras plock och packning av din order före andra beställningar, men det innebär inte att försändelsen skickas med ett snabbare fraktsätt.
För fullständig information om våra fraktmetoder och leveranstider, läs mer på vår sida om leveransinformation.
Alla våra betalningar hanteras av Walley Checkout. Walley Checkout samlar flera olika betalsätt i en och samma lösning. Du väljer själv det alternativ som passar dig bäst i kassan - Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Exakt vilka alternativ som visas beror på din order och presenteras tydligt innan du slutför köpet. Denna information gäller för både privatpersoner och företagskunder, för företag: klicka på "Byt till företagskund" i kassan. Alla transaktioner sker via en säker och krypterad anslutning för att skydda din information.
Faktura och delbetalning
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Då Walley sköter alla våra betalningar är det deras villkor som gäller när du genomför ett köp. Fullständiga betalningsvillkor hittar du här: Walleys allmänna villkor och Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI).
Walley-appen
Walley-appen ger dig en tydlig översikt över dina köp och betalningar direkt i mobilen. Du kan flytta fram förfallodatum, dela upp ett köp, aktivera påminnelser för kommande betalningar eller ansluta ditt bankkonto för att betala automatiskt. Appen är kostnadsfri och enkel att använda.
Ladda ner appen här:
Walley i App Store
Walley i Google Play
Frågor om betalning
Har du frågor om fakturor, delbetalning eller något annat som rör din betalning? Kontakta Walley direkt. De sköter all betalningsadministration och kan hjälpa dig med allt som rör just din order. Gäller din fråga ett äldre köp via Klarna, kontakta Klarna.
När du handlar hos oss har du alltid 100 dagars öppet köp, räknat från den dag du mottog varan. Enligt Distansavtalslagen har du dessutom rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, utan att behöva ange något skäl. Vi har valt att förlänga denna period till 100 dagar, för att göra det extra smidigt för dig.
För att ångerrätten eller öppet köp ska gälla måste varan vara i väsentligen oförändrat skick. Både produkten och dess originalförpackning ska returneras. Du får naturligtvis undersöka varan, men om den har hanterats mer än nödvändigt för att fastställa funktion eller egenskaper har vi rätt att göra ett avdrag motsvarande eventuell värdeminskning.
Om returen inte godkänns och du vill få varan skickad tillbaka till dig, står du själv för fraktkostnaden. Vid ångrat köp står du som kund alltid för returfrakten. Vi erbjuder inte någon förbetald retursedel, och returer kan inte lämnas direkt till vår postadress.
Du väljer själv fraktsätt, men vi rekommenderar att du använder ett spårbart alternativ för att kunna följa försändelsen. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att du meddelat att du vill ångra köpet, men vi kan avvakta tills vi har mottagit varan eller fått bevis på att den skickats tillbaka.
Vill du veta exakt hur du gör en retur steg för steg? Läs mer på vår sida om retur och byte.
Produkter som undantas ångerrätt:
Vissa produkter kan inte returneras om de använts eller om plombering är bruten, exempelvis:
- In-ear-hörlurar och motsvarande tillbehör (av hygien- och säkerhetsskäl)
- Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, t.ex. hörlurar, minneskort, förseglade spårningsenheter och liknande produkter
- Leksaker med inbyggda batterier
- Förbrukningsvaror, t.ex. batterier
Dessa produkter kan returneras endast om plomberingen och förpackningen är helt obrutna.
Har du fått en defekt vara eller har fel vara levererats? Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Spara produkten tills ärendet är avslutat. Vi kan inte hantera reklamationer om varan kastats eller återvunnits.
Du har enligt Konsumentköplagen rätt att reklamera en vara i upp till tre år från mottagandet, om varan är felaktig enligt lagens definition. Fel som visar sig inom sex månader anses som ursprungliga, om inte annat bevisas.
Reklamationsrätten gäller vid tillverkningsfel eller om produkten inte fungerar som avsett. Skador som uppstått vid användning, montering, slitage eller till exempel felaktigt applicerade skärmskydd omfattas inte. Om reklamationen inte godkänns och du vill att varan skickas tillbaka till dig, står du själv för returfrakten.
Fullständig information om hur du gör en reklamation hittar du på vår reklamationssida.
Om du har valt att prenumerera på våra nyhetsbrev får du personliga tips, kampanjer och nyheter 4 till 8 gånger i månaden. Du kan när som helst avsluta din prenumeration via länken längst ner i varje nyhetsbrev.
Vid köp skickar vi alltid orderrelaterad e-post, oavsett om du är prenumerant eller inte. Det kan till exempel vara orderbekräftelse, leveransbesked, returinformation samt uppföljning i form av en förfrågan om att lämna ett omdöme eller besvara några korta frågor om din köpupplevelse.
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och använder cookies för att göra ditt besök så bra som möjligt. Fullständig information om vilka uppgifter vi samlar in, lagrar och hur vi behandlar dessa hittar du i vår cookie- och personuppgiftspolicy.
Händelser utanför Teknikmagasinets kontroll hänförs till force majeure och innebär att vi befrias från våra förpliktelser i ingångna avtal. Sådana händelser kan till exempel vara krig, naturkatastrofer, pandemier, myndighetsbeslut, arbetsmarknadskonflikter, elavbrott, strejker eller andra oförutsägbara omständigheter som vi inte skäligen kunnat förutse eller påverka.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut. Svensk lag tillämpas.
Alla priser på teknikmagasinet.se anges inklusive 25 procent moms, om inget annat uttryckligen anges. Vi säljer endast till personer över 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller makulera köp från personer under 18 år, samt då vi misstänker bedrägeri. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prishöjningar och slutförsäljning.
Teknikmagasinet.se ägs och drivs av PhoneLife AB, org.nr: 556913-5386, med säte på Bergkällavägen 34, 192 79 Sollentuna, Sverige.
Teknikmagasinet.se
Drivs av PhoneLife AB
Org.nr: 556913-5386
Bergkällavägen 34
192 79 Sollentuna
E-post: kundservice@teknikmagasinet.se
Senast uppdaterad: 2025-11-13