Snabbguide: Såhär gör du en retur
📦 Packa varan och originalförpackningen väl.
✍️ Lägg med en lapp med ditt namn och ordernummer.
🚚 Skicka returen till oss (se adress nedan). Välj fraktsätt själv, vi rekommenderar ett spårbart alternativ.
💸 Återbetalning sker automatiskt när vi hanterat returen (inom 14 dagar).
Adress:
Teknikmagasinet.se
PhoneLife AB
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna
Fullständiga villkor, instruktioner och undantag för retur hittar du här under.
Blev du inte nöjd med ditt köp? Kanske köpte du till fel modell? Trist så klart, men det löser vi! Vi erbjuder inte traditionellt byte, men du kan enkelt lägga en ny beställning på det du vill ha istället och följa instruktionerna nedan för att returnera det du inte ska ha kvar. Behöver du hjälp med ditt köp så tveka inte att kontakta oss!
📦 Har du fått en defekt eller fellevererad produkt? Läs mer om hur du gör en reklamation här.
När du handlar här på Teknikmagasinet.se har du alltid 100 dagars returrätt, räknat från den dag då du mottog varan. Du kan därmed returnera din vara till oss och få pengarna tillbaka utan att behöva uppge någon särskild anledning. Perfekt om du exempelvis vill köpa julklappar i god tid.
För att kunna använda ångerrätten behöver produkten vara i oförändrat skick, och detsamma gäller produktens originalförpackning och etiketter. Förpackningen måste returneras tillsammans med varan för att returen ska kunna godkännas. Självklart får du undersöka varan, men om den hanterats mer än nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper har vi rätt att göra ett avdrag motsvarande eventuell värdeminskning. Om vi har skäl att neka en retur, till exempel om varan saknar originalförpackning eller har använts mer än nödvändigt så kontaktar vi dig. Om du vill få varan skickad tillbaka står du själv för fraktkostnaden för returen.
Vi erbjuder inga förbetalda retursedlar för ångerköp. Du som kund väljer själv hur du skickar tillbaka returen och ansvarar för att den kommer fram till oss.
📌 Observera: Enligt Distansavtalslagen har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. Det räcker att du returnerar produkten till oss tillsammans med en lapp där det tydligt framgår att du ångrar köpet, samt ditt ordernummer. Om du hellre vill meddela oss via e-post kan du göra det på: kundservice@teknikmagasinet.se.
Du kan även använda Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt, men det är inget krav.
💡 Värt att veta: Hos oss gäller dessutom alltid 100 dagars öppet köp! Vi ser det som en extra trygghet utöver lagstadgad ångerrätt. Villkoren är desamma: varan och förpackningen ska vara i oförändrat skick, och retur sker på egen bekostnad.
Följande produkter kan inte returneras om plomberingen är bruten eller om de har använts:
- Alla typer av in-ear-hörlurar (som du stoppar in i örat) och tillbehör såsom extra örontippar
- Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, som hörlurar, minneskort, förseglade spårningsenheter och liknande produkter
- Leksaker och liknande produkter med inbyggda batterier
- Förbrukningsvaror som t.ex. batterier
Om du köpt något av detta kan du returnera det, så länge förpackningen och/eller plomberingen är intakt.
Teknikmagasinet.se
PhoneLife AB
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna
📌 Viktigt: För att vi ska kunna hantera din retur behöver vi kunna koppla den till din ursprungliga order. Glöm därför inte att lägga med en lapp i paketet med ditt namn och ordernummer. Ordernumret hittar du i orderbekräftelsen du fått via e-post. När din retur är hanterad meddelar vi dig via mejl.
📦 Gäller ditt ärende en defekt eller felaktig vara? Läs mer om hur du gör en reklamation här.
Om du har valt fraktalternativen Instabox eller Budbee och inte hämtar ut paketet i tid, skickas det tillbaka till oss. Då debiterar vi dig 29 kr för hanteringen av varorna och de extra fraktkostnaderna. Det motsvarar våra faktiska omkostnader. Vi rekommenderar därför att du alltid hämtar ut paketet och istället returnerar det via PostNord om du vill ångra ditt köp.
Du väljer själv hur du vill returnera din vara, men vi rekommenderar att du använder ett spårbart fraktsätt. Det är för din trygghet – då kan du alltid visa att returen har skickats.
Här är några alternativ via PostNord:
- Frimärken: https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/brev
- Digitala frimärken: https://www.postnord.se/privat/skicka/brev-och-paket/digitala-frimarken
- Skicka hem (spårbart): https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/skicka-hem
Så snart din retur är hanterad och godkänd återbetalar vi dig via det betalsätt du använde vid köpet. Har du valt faktura och inte betalat ännu, kommer fakturan att makuleras. Har du redan betalat, sker återbetalningen till samma konto.
Återbetalningen sker senast 14 dagar från det att vi har tagit emot produkten eller fått bevis på att den skickats tillbaka.
Exempel på återbetalningstider:
- Direktbetalning: 1–5 bankdagar efter hantering
- Faktura (via Klarna): 1–5 bankdagar från att Klarna registrerat godkänd retur
För frågor om din betalning, kontakta Klarna: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Tips! Om du är osäker på om din faktura förfaller innan vi hunnit behandla din retur, markera produkten som returnerad i Klarna-appen eller på www.klarna.se. Då pausas fakturan automatiskt tills returen är klar.
Vi hanterar din retur så snart vi kan, men hanteringen kan ta upp till 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Vanligtvis går det mycket snabbare än så. Har du inte mottagit en bekräftelse på att din retur hanterats 14 dagar efter det att vi mottagit den är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Om du returnerat flera varor får du separata bekräftelser och återbetalningar. Det beror på att varje vara hanteras för sig – men vi tar hand om allt, så du behöver inte oroa dig!
Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer