Frågor & svar

Hur kontaktar jag er?

Du hittar information om hur du kommer i kontakt med vår kundtjänst här.

Beställning

Kan ni hjälpa mig med min beställning?

Självklart kan vi det! Vår chatbot Teknik-Ted hjälper dig mer än gärna, klicka här.

Har ni fått min beställning?

I samband med att din order lagts skickar vi ut en orderbekräftelse till den mejladress du angav vid beställningstillfället. Kontrollera att mejlet inte har hamnat i din skräppostmapp. Du kan även se dina lagda beställningar i Klarna-appen eller på Klarna.com/se. Om du inte har fått en orderbekräftelse inom en timme efter att du lagt din beställning ber vi dig att kontakta oss. Det kan bero på tekniska problem eller på att du råkat ange fel mejladress.

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Eftersom vi gör allt vi kan för att skicka din beställning snabbt som blixten, har vi ofta redan packat din order. Det är därför sällan möjligt att avbryta eller ändra en redan genomförd beställning. Var därför extra noga med att kolla igenom din varukorg innan du trycker på köpknappen! Men du kan alltid kontakta vår kundtjänst så försöker vi givetvis att hjälpa dig!

Finns produkten jag vill köpa i lager?

Kanske! Lagerstatus och beräknad leveranstid syns både på produktsidan, i kategorierna och i kassan innan du slutför köpet. Om en produkt tillfälligt är slut i lager kan du lägga en förbeställning, då håller vi den åt dig och skickar den så fort den är tillbaka på vårt lager. Letar du efter något likvärdigt som finns inne just nu? Kontakta oss, så hjälper vi dig hitta rätt!

Går det att beställa trots att jag inte är folkbokförd på adressen?

Det går alldeles utmärkt, så länge du väljer direktbetalning! Glöm bara inte att skriva c/o och namnet på den person som faktiskt är folkbokförd på adressen. Exempel: Om du heter Ted Tedson och bor tillfälligt hos Patrik Patriksson skriver du “Patrik Patriksson” i namnfältet och “c/o Ted Tedson” i adressfältet, följt av Patriks adress.

Leverans

Hur kan ni leverera så oerhört snabbt? Man hinner ju knappt trycka på köpknappen innan det ligger där i lådan eller i paketskåpet.

Kul att du ställer frågan 😊 Snabba leveranser är en självklarhet för oss och varor som finns i lager levererar vi snabbt som blixten! Vi tycker helt enkelt inte att meningen med livet är att vänta och vi tror inte att du gör det heller. 

Hur lång är leveranstiden?

Det beror på vilket fraktalternativ du väljer, men du får alltid en uppskattad leveranstid i kassan innan du klickar hem varukorgen. Om varan finns på lager brukar vi hinna skicka samma dag! Beställer du en produkt som inte finns i lager just nu? Då visas en ungefärligt ankomstdatum (till vårt lager) både i kategorin och på produktsidan. Har du bråttom eller undrar något så hör av dig, vi hjälper dig mer än gärna!

Vad är tillägget expresshantering?

När du väljer tillägget expresshantering i kassan prioriteras din order och packas på vårt lager före andra beställningar. Det ökar chansen att din beställning hinner med nästa upphämtning av våra fraktbolag. Vi rekommenderar att lägga till expresshantering när du känner att det är lite extra bråttom att få hem din beställning.

Vilka fraktalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder flera olika fraktalternativ så att du kan välja det som passar dig bäst. Bland annat kan du få leverans till brevlådan eller dörren med Early Bird, hämta paketet från ett paketskåp med Instabox eller Budbee, eller få det levererat till ett ombud via DHL. Vi erbjuder även leverans med PostNord, både som brev och varubrev. De flesta alternativ är spårbara, men vi har också enklare brevleverans för dig som vill hålla kostnaden nere. Oavsett vilket alternativ du väljer finns alltid minst ett gratis fraktalternativ att tillgå, och har du en stor varukorg låser det upp fler fraktfria alternativ att välja mellan. I kassan kan du se vilka fraktalternativ som finns för just din beställning. Du kan läsa mer om våra tillgängliga fraktsätt här!

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja på?

Du kan betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning via bank, helt utan avgifter. (Vid delbetalning kan en uppläggningsavgift tillkomma.)

Hur skickar ni fakturan på mitt köp?

Fakturan skickas till din mejladress så fort vi har skickat varan. Du hittar den även i Klarna-appen eller på www.klarna.se.

Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny faktura?

Tyvärr kan vi inte se dina betalningsuppgifter, men det kan Klarna! Hoppa in på www.klarna.se eller öppna Klarna-appen så får du hjälp direkt.

Retur, reklamation och byte

Hur returnerar jag en vara till er?

Du har alltid 100 dagars ångerrätt hos oss, friheten att ångra dig, helt enkelt! All info om hur du gör en retur hittar du här.

Kan jag byta en vara jag köpt?

Absolut! Lägg bara en ny beställning på det du vill ha, och returnera det du inte vill behålla. Här hittar du instruktionerna.

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Typiskt! Vi hjälper dig såklart. En enkel guide för hur du går tillväga hittar du här.

Kan jag returnera en vara jag köpt med nedsatt pris?

Javisst! Ångerrätten gäller även för fynd och reavaror! Du ska vara nöjd, oavsett prislapp.

Säkerhet

Är det säkert att handla från er?

Absolut! Vår sajt är krypterad och vi använder bara trygga och välkända betalningslösningar, så du kan känna dig helt säker när du handlar hos oss.

Är mina personuppgifter skyddade?

Ja! Vi värnar om din integritet. Vi använder bara dina uppgifter för att hantera din order – aldrig för något annat. Mer om hur vi behandlar dina uppgifter hittar du i vår personuppgiftspolicy.

Om Teknikmagasinet

Har ni några fysiska butiker?

Vi har valt att fokusera helt på e-handel, så att du får en riktigt grym köpupplevelse oavsett var du bor. Du kan handla hur och när du vill hos oss och var du än befinner dig. Vi har alltid öppet!

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer