Hoppa till innehållet
 
Sök

Mobil service för företag - Laga iPhone & iPad hos Teknikmagasinet

Företagskund hos Teknikmagasinet

Bli företagskund

Visste du att det är lika enkelt att handla på Teknikmagasinet via ditt företag som privat? Som företagskund (gäller även statliga företag och myndigheter) är det lika enkelt att handla på teknikmagasinet.se som i våra butiker. 

Vår främsta målsättning på Teknikmagasinet är nöjda kunder. Vi vill att alla våra kunder ska bli nöjda, stora som små. Att handla hos oss ska vara tryggt, snabbt, enkelt och roligt, för både företag och privatpersoner. Du vet väl om att vi utöver vårt breda sortiment även utför mobilreparationer och lagning av iPads? Läs mer nedan om hur vi
kan hjälpa ert företag med mobilreparationer
.
 

Hur handlar jag?

Vi samarbetar med Svea Ekonomi och har deras betallösning både i våra butiker och på vår hemsida. Handlar du som företag på webben väljer du detta alternativ i Svea Checkout i kassan. Om du som företag vill handla i butik så fråga våra medarbetare så berättar de mer. Du genomför köpet via din mobiltelefon vilket gör det hela smidigt och tryggt. Du verifierar dig enkelt med hjälp av mobilt Bank-ID.
 

Som företagskund får du:

  • Faktura 30 dagar netto
  • Ingen faktureringsavgift
  • Personlig service och rådgivning i våra butiker
Har du frågor finns vi här för dig. Om du vill prata med en butiksmedarbeare på telefon så hittar du kontaktuppgifter till din lokala butik här. Du kan även kontakta vår kundtjänst via mail eller chat. Här kan du läsa våra köpvillkor.

Mobilreparationer & iPadreparationer för företag

Låt Teknikmagasinet laga företagets mobiler

Utöver att sälja högkvalitativa och roliga teknikprodukter, utför vi även mobilreparationer. Du kan få din iPhone lagad hos oss, vi byter både skärm och batteri. Vi lagar även iPads och erbjuder såväl displaybyte, glasbyte, LCD-byte och ett nytt batteri till din surfplatta. Vi utför mobilreparationer i alla våra butiker och har drop in, ofta kan vi laga din telefon medan du väntar. Det finns även möjlighet att smidigt och enkelt skicka in mobiltelefoner och iPads via vår webbutik. Du får då ett reparationsbrev som du placerar telefonen i och sedan lämnar till postombud. När vi har reparerat din enhet skickas den tillbaka och du kan hämta ut den hos närmsta postombud.

Letar du efter och vill köpa en begagnad iPhone, kan du göra det hos oss då vi säljer begagnade mobiler. Vi erbjuder renoverade iPhones i gott skick, i flera olika modeller, färger och minneskapaciteter. Bra för både miljön och plånboken, samtidigt som du får en mobil i fin kvalitet.

Servicetjänster

Vi har erbjudit reparationer av iPhones i våra butiker sedan januari 2019. Vi har sedan lansering av mobilreparationer haft en stadig tillväxt och idag utför alla våra butiker flertalet reparationer varje dag.
 

Detta erbjuder vi er som företag:

  •       Reparationer av iPhones och iPads i alla våra fysiska butiker
  •       Mottagande av större mängder av iPhones och iPads sker till vår centralverkstad
  •       Flexibel faktureringsmodell, anställdsa behöver inte göra ett personligt utlägg
  •       Komponenter i originalkvalité
  •       Garanti på utfört arbete samt dess komponenter
  •       Fakturering med 30 dagars betalningsvillkor

Varför reparera en mobiltelefon?

Den tekniska utvecklingen av telefoner var för många år sedan kraftig. När nya telefoner lanserades skedde det stora förändringar och förbättringar jämfört med de tidigare modellerna. Några exempel är att telefoner till en början inte hade färgskärm, året efter lanserades samma modell med färgskärm.

Först hade telefonerna inte kameror, för att sedan få kameror, om än väldigt enkla, för att sedan bli väldigt bra. De senaste åren har utvecklingen av nya funktioner avstannat. ”Alla” telefoner har redan ”allt”, om än såklart i olika kvalité och design.

Telefoner har också gått från att kosta några få tusenlappar till att idag kosta upp till 20 tusen kronor.

Detta är några faktorer som drivit på tillväxten inom segmentet reparation istället för att köpa en ny produkt. Självklart finns det även en miljöaspekt kring allt detta, att ge en trasig telefon ett nytt liv genom att till exempel byta display är både billigare än att köpa en ny telefon, samt bättre ur ett hållbarhetsperspektiv.

Både en hållbar och kostnadseffektiv lösning

  •       Minska era IT-kostnader
  •       Erbjud era anställda snabb hjälp om olyckan är framme
  •       Bidra till minskad och en mer hållbar konsumtion
  •      Vid en reparation raderas inte telefonens innehåll, all data består
 

Exempel på hur ni sänker era IT-kostnader:

Ni har 100 stycken företagstelefoner, 20% av dessa skadas årligen genom fallolyckor.
Således behöver ni årligen inhandla 20 stycken nya telefoner på grund detta. En ny telefon kostar ungefär 7000 kronor. 20 st X 7000 kr = 140 000 kr. Det innebär att per år betalar ni 140 000 kronor på nya företagstelefoner.

Om ni istället reparerar dessa 20 stycken telefoner kommer det bli en kostnad på 2 499 kronor per telefon (exempel baserat på displaybyte för iPhone X). 20 st X 2499 Kr = 49 980 kr. I detta räkneexempel görs en besparing på 90 020 kr per år.

Kontakt

Här kan ni läsa mer om mobilreparationer. Är ni även intresserade av att byta skärm eller batteri på företagets iPads så kika gärna in här för mer information och prislistor för reparation av iPads.   Låter detta intressant? Kontakta oss på b2b@teknikmagasinet.com så får du tala med våra experter. 

Övrig fakta om Teknikmagasinet

  •       Teknikmagasinet SWE AB
  •       Teknikmagasinet Norway AS
  •       Totalt 83 st helägda butiker
  •       Ägs till 100% av Matera Group AB
  •       Erbjuder mobilreparationer i alla våra butiker
  •       Erbjuder iPadreparationer i alla våra butiker
  •       Äger och driver egen central verkstad
  •       I alla våra butiker har vi utbildad personal som utför reparationer
  •       Störst på mobilreparationer i Norden
har lagts i kundvagnen
kvar till fri frakt! Du har nu fri frakt!