Här finner du svar på de vanligaste frågorna efter köp.
Var är min orderbekräftelse?
Om du inte fått din orderbekräftelse i din inkorg, kolla i skräpposten om den kan ha hamnat där.
En produkt jag har köpt har gått sönder, vad gör jag?
Vänd dig till valfri butik så ser vi till att hjälpa dig. Glöm inte att medtaga någon form av inköpsbevis t.ex kvittot eller fakturan! Om du har långt till närmaste butik kan du istället fylla i detta formulär för hjälp.
Har du en defekt produkt levererad av någon av våra samarbetspartners ber vi dig kontaka oss på order@teknikmagasinet.com Defekt produkt från samarbetspartner
Kan jag lämna tillbaka produkten jag köpt i alla era butiker eller måste jag gå tillbaka till samma butik?
Det går bra att lämna tillbaka produkten i vilken som helst av våra butiker. Klicka här för att läsa om våra regler för öppet köp
Observera att detta inte gäller produkter skickade från någon av våra samarbetspartners. Retur av produkt från samarbetspartner
Jag har köpt min produkt i er nätbutik, kan jag lämna tillbaka den i en butik istället?
Det går alldeles utmärkt! Ta med dig fakturan/följesedeln som du fick i ditt paket. Klicka här för att läsa mer om våra regler för ångerrätt
Observera att detta inte gäller produkter skickade från någon av våra samarbetspartners. Retur av produkt från samarbetspartner
Hur lång är leveranstiden?
Om det du har beställt finns i lager kommer du få ditt paket inom ca 1-3 arbetsdagar. Produkter som levereras från någon av våra samarbetspartners levereras inom 2-5 arbetsdagar. Kom ihåg att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering.
Var är mitt paket?
När paketet är packat och klart skickar vi kollinumret för ditt paket till den e-postadress du angav vid beställning. Med hjälp av det numret kan du spåra var paketet befinner sig via Postens hemsida. Du kan också ladda ner Postnords app.
Mitt paket var trasigt när jag hämtade ut det, vad gör jag?
Om du ser att paketet är trasigt redan hos ombudet reklamerar du det med detsamma. Annars kontaktar du vår orderavdelning så fort du upptäcker skadan.
Jag är inte nöjd med produkten jag har köpt, kan jag lämna tillbaka den och hur går jag tillväga?
Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp oavsett om du handlar i butik eller på nätet. Klicka här för att läsa om hur du returnerar din vara. Förlängt öppet köp under julen fr.o.m. 9/11-21 t.o.m. 31/1-22.
Jag har returnerat en produkt, när får jag mina pengar?
Från att vi tagit emot produkten kan det ta upp till 30 dagar innan pengarna finns på ditt konto. Oftast går det dock snabbare än så!
Jag har tappat bort mitt kvitto, vad kan jag göra?
Vid garantiärenden kan vi försöka leta fram ditt kvitto om du kan visa upp ett kontoutdrag som styrker köpet. Vänd dig till samma butik som du handlade i. Vi kan av säkerhetsskäl inte ta fram kvitton för bokföring eller liknande. Tänk på att kvittot/följesedeln är en värdebehandling och bör förvaras säkert!
Jag kan inte se min beställning under Mina sidor, vad har hänt?
Om du vare sig kan se beställningen eller fått en orderbekräftelse per e-post inom 24 timmar efter lagd beställning så ber vi dig att vända dig till vår orderavdelning för hjälp.
Hur kommer det sig att jag inte kan spåra mitt paket?
Ibland dröjer det några timmar innan ditt paket registrerats hos Posten, försök på nytt senare. Kollinummer hittar du i leveransbeskedet som skickas till den e-postadress du angett när din beställning lämnar vårt lager.