Hoppa till innehållet

Vanliga frågor före köp

Här finner du svar på de vanligaste frågorna före köp.


Hur ser jag butikens lagerstatus?

Gå in på produkten du är ute efter och klicka på ”Visa lagerstatus i butik” under Lagerstatus för att se aktuell status i samtliga av våra butiker. Informationen uppdateras löpande var 15:e minut.


Hur skaffar jag mig ett inlogg till hemsidan?

Lägg de varor du önskar köpa i kundkorgen och klicka dig sedan "Till kassan", välj där önskat betalsätt och fyll i ditt personnummer, alt skriv in din adress manuellt. När du är klar med detta finns sedan en ruta om du önskar få ett lösenord kopplat till din e-postadress, låter du bocken stå kvar så kommer ett inlogg att skickas ut automatiskt när du slutför din beställning.


Är hemsidan det enda sättet att beställa?

Nej, det går även bra att ringa vår Orderavdelning på tel 08-445 10 20 så tar dom din order, notera dock att du per telefon endast kan betala mot Postförskott* vilket innebär en extra avgift på 49 kr utöver ev fraktkostnad. På vår hemsida kan du välja mellan kortbetalning, faktura eller avbetalning.                        * Postförskott betyder att du löser ut varan med kort eller kontanter när du hämtar varan hos ombudet.


Varför skickar ni bara paket till min folkbokföringsadress?

Betalar du med Klarna (Faktura eller Delbetalning) skickar vi av säkerhetsskäl enbart ditt paket till din folkbokföringsadress. Om du vill få beställningen skickad till en annan adress kan du istället betala med kort eller direktbanksbetalning.


Vilka leveranssätt erbjuder ni?

För privatpersoner så skickas allt via Postens Postpaket . För företag så skickas allt med Postens DPD Företagspaket 16.00.


Hur lång är leveranstiden?

Om det du har beställt finns i lager kommer du få ditt paket inom 2-4 arbetsdagar. Kom ihåg att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering så slipper du vänta en hel dag extra på pappersavin.


Var är mitt paket?

När paketet är packat och klart skickar vi kollinumret för ditt paket till den e-postadress du angav vid beställning. Med hjälp av det numret kan du spåra var paketet befinner sig via Postens hemsida.


Kan jag bara välja Klarna som betalsätt när jag handlar i nätbutiken?

Nej, det går även utmärkt att välja Klarna som betalsätt i alla våra butiker, medtag bara giltig ID-handling.


Jag har förhandsbokat en produkt, kommer jag få den levererad på lanseringsdagen?

Vi försöker alltid se till att du har din produkt i handen samma dag som den lanseras. Beroende på var du bor skickar vi därför din beställning en eller ett par dagar före lansering.


 

 

har lagts i kundvagnen
kvar till fri frakt! Du har nu fri frakt!

Till kassan

har lagts i kundvagnen
kvar till fri frakt! Du har nu fri frakt!